zondag 25 augustus 2013

trektocht sierra nevada

trektocht sierra nevada: 

LA INTEGRAL

met de rugzak 4 dagen trekken van het oosten naar het westen in de Sierra Nevada (Andalucia) over 12 toppen boven 3000m
de voorbereidingen op zich maken het al spannend : wat neem ik mee in mijn rugzak.  niet onbelangrijk : hoeveel gewicht laad ik in mijn rugzak.
kleding voor koude nachten, voor regenweer (want in de bergen weet je nooit), laagjes kleding voor als het gedurende de dag toch warm wordt. reservekousen, - ondergoed, muts, handschoenen, zonnebril, zonnecrème,lippenbalsem, ... en zeker niet te vergeten voldoende eten voor 4 dagen. we starten met 3-4l water en kunnen in bronnetjes wel bijtanken. ook energierijk voedsel en drank komen van pas.
de 12 toppen die we aangedaan hebben zijn :
picon de jerez  3088m
Juntillas 3143m
puntal de los cuartos 3154m
pico de la justitia 3141m
mojon alto 3117m
Alcazaba 3369m
Mulhacen 3482m
veleta 3396m
elorieta 3178m
tozal del cartujo 3152m
tajos altos 3113m
caballo 3011m
fysiek best zwaar (voor mij is vooral het klimmen zwaar), qua afstand (66km) best te doen
de foto's zeggen meer dan woorden.
ben je sportief en hou je van uitdagingen en van hooggebergte, zeker een aanrader.
meer detail over deze tocht vind je op de fiets- en wandelbeurs in Mechelen op 18 en 19 januari 2014.  wij heten je daar van harte welkom op stand B65.
openingsuren 10:00 tot 17:00

Home

Geen opmerkingen:

Een reactie posten